Μάθε γιατί πέφτουν τα μαλλιά σου και βάλε φρένο στην τριχόπτωση!

     Το ανθρώπινο σώμα έχει κατά μέσο όρο 5 εκατομμύρια τρίχες, ενώ οι 100.000 με 150.000 βρίσκονται στο κεφάλι. Είναι φυσιολογικό να χάνουμε 50 - 100 τρίχες την ημέρα και δεν πρέπει να μας προκαλεί ανησυχία αν δούμε στη βούρτσα μας ή στο μπάνιο μια τούφα με μαλλιά. Η τριχόπτωση συνιστά πρόβλημα όταν τα μαλλιά αδυνατίζουν, αρχίζουν να αραιώνουν και σαφώς όταν αρχίζει ο σχηματισμός της φαλάκρας.

Παράγοντες που οδηγούν στην τριχόπτωση

1) Υπερβολική λιπαρότητα και έκκριση σμήγματος στην κεφαλή οδηγεί την τρίχα σε ατροφία και αδυνάτισμα.

2) Κληρονομικότητα

3) Ορμονικές διαταραχές

4) Υποθυρεοειδισμός - Υπερθυρεοειδισμός

5) Εγκυμοσύνη

6) Εμμηνόπαυση

7) Άγχος

8) Χημειοθεραπείες

9) Ελλιπής διατροφή - δίαιτες - υποσιτισμός

10) Αυτοάνοσες ασθένειες

11) Τοξικότητα από βαρέα μέταλλα

12) Περιορισμένη κυκλοφορία αίματος στην κεφαλή

13) Μειωμένη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών - παράσιτα εντέρου

14) Ανεπιθύμητη ενέργεια φαρμάκων (φάρμακα για τη χοληστερίνη, το Parkinson, το έλκος στομάχου, αντιπηκτικά, φάρμακα για το ουρικό οξύ, αντιφλεγμονώδη για την αρθρίτιδα, αντικαταθλιπτικά και φάρμακα για την πίεση).

                        Συμβουλές για να σταματήσετε την τριχόπτωση

1) Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά και πρωτεϊνούχες τροφές όπως το ψάρι, τα όσπρια, τα καρύδια και το κοτόπουλο.

2) Αποφύγετε το άσπρο αλεύρι, τη ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές.

3) Τα μαλλιά αποτελούνται από δυο κύριες δομικές πρωτεΐνες, τη κερατίνη και σε μικρότερο ποσοστό το κολλαγόνο. Οι πρωτεΐνες αυτές απαρτίζονται από αμινοξέα όπως η κυστεΐνη, η μεθειονίνη, η αργινίνη, η λύσινη και η προλίνη. Η κυστεΐνη αποτελεί το 1/4 της κερατίνης των μαλλιών. Η επαρκής διαθεσιμότητά των αμινοξέων αυτών βοηθάει στην παραγωγή κερατίνης και κολλαγόνου οδηγώντας έτσι στην ανάπτυξη της τρίχας και στη μείωση της τριχόπτωσης.  Η πρόσληψη κυστεΐνης και μεθειονίνης καθώς και η κατανάλωση κολλαγόνου μπορεί να συντελέσει στην αντιμετώπιση της τριχόπτωσης.

4) Το Saw palmetto (Serenoa repens) ιστορικά χρησιμοποιείται από βοτανολόγους για την τριχόπτωση σε άνδρες και γυναίκες. Πάρτε 300 – 400 mg τη μέρα.

5) Καταναλώστε τα λιπαρά οξέα ωμέγα 3 από το ψάρι και ωμέγα 6 από έλαιο νυχτολούλουδου ή έλαιο μποράγκου.

6) Η βιοτίνη προωθεί την υγεία των μαλλιών. Μπορείτε να τη βρείτε στο καστανό ρύζι, τη βρώμη, τη μαγιά μπύρας και τα καρύδια.

7) Η καθημερινή πρόσληψη MSM (methylsulfonymethane) παρέχει το θείο στον οργανισμό, απαραίτητο για την ανάπτυξη της τρίχας.

8) Πάρτε gingko - biloba, θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος στο κεφάλι σας, με αποτέλεσμα την παροχή θρεπτικών συστατικών στα μαλλιά σας.

9) Η Silica που περιέχεται στο εκουϊζέτο (horsetail) μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη της τρίχας. Το ίδιο σημαντική είναι η καθημερινή πρόσληψη 30 mg ψευδαργύρου.

10) Τα πεπτικά ένζυμα βελτιώνουν την απορρόφηση των τροφών και των θρεπτικών συστατικών. Καταναλώστε πεπτικά ένζυμα μαζί με κάθε γεύμα ιδιαίτερα αν συνηθίζετε να αισθάνεστε δυσπεψία.

11) Καταναλώστε 50 mg Β - complex δυο φορές τη μέρα. Οι βιταμίνες Β καταπολεμούν το άγχος και συνεισέφεραν στην υγεία των μαλλιών.

12) Οι πράσινες super τροφές όπως η σπιρουλίνα και η χλωρέλλα παρέχουν στα μαλλιά μια πληθώρα ευεργετικών θρεπτικών συστατικών, όπως αμινοξέα, σίδηρο, βιταμίνες Β. Εντάξτε τη σπιρουλίνα στην καθημερινή σας διατροφή.

13) Η ανεπάρκεια βιταμίνης Β 12 μπορεί να είναι η αιτία της τριχόπτωσης. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο πάρτε 200 mcg τη μέρα.

14) Η άσκηση μπορεί να αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος ακόμη και στο κεφάλι. Εντάξτε το περπάτημα στην καθημερινότητά σας.

15)  Η αρωματοθεραπεία μπορεί επίσης να βοηθήσει. Το αιθέριο έλαιο του δενδρολίβανου τονώνει τα μαλλιά. Προσθέστε λίγες σταγόνες στο σαμπουάν σας ή στο νερό που θα χρησιμοποιήσετε για το ξέπλυμα και κάντε ένα ολιγόλεπτο μασάζ. Αν έχετε έντονο άγχος μπορείτε να ωφεληθείτε χρησιμοποιώντας διάφορα έλαια με χαλαρωτικές ιδιότητες, όπως το χαμομήλι, η λεβάντα, το τριαντάφυλλο, το γιασεμί και το γεράνι. Ενσταλάξτε μερικές σταγόνες στο σφουγγάρι σας και κάντε μπάνιο, μυρίστε τα απ' απευθείας ή κάντε μασάζ αραιώνοντας τα σ' ένα έλαιο-βάση (π.χ. αμυγδαλέλαιο).

16) Kαταπολεμήστε την λιπαρότητα της κεφαλής χρησιμοποιώντας κατάλληλο σαμπουάν. Εμείς προτείνουμε το σαμπουάν της Frezyderm κατά της λιπαρής πιτυρίδας.

        

Ομοιοπαθητική και τριχόπτωση

     Επιλέξτε μια από τις παρακάτω θεραπείες, κατόπιν συμβουλής του ομοιοπαθητικού σας γιατρού. Χρησιμοποιείστε τη δυναμοποίηση 6X, 12X, 12CH ή 30CH δυο φορές τη μέρα για δύο εβδομάδες. Μόλις δείτε κάποιο θετικό αποτέλεσμα διακόψτε τη θεραπεία.

Arsenicum Album όταν η τριχόπτωση είναι αποτέλεσμα άγχους. Το άτομο νιώθει φόβο και κούραση.

Ignatia όταν η τριχόπτωση προέρχεται από μια βαθιά στενοχώρια.

Lycopodium για πρόωρη φαλάκρα και γκριζάρισμα μαλλιών. Συνήθως τα άτομα που απαιτούν αυτήν τη θεραπεία πάσχουν από δυσπεψία και τρελαίνονται για γλυκά.

Natrium muriaticum για τριχόπτωση που οφείλεται σε κατάθλιψη.

Sepia για ορμονοεξαρτώμενη τριχόπτωση.

Silica για τριχόπτωση- συνέπεια χρόνιων ασθενειών.

 

Βιβλιογραφία

1) Prescription alternatives  Earl Z. Mindell R. Ph. and Virginia Hopkins M.A.